15 oktober 2007

hemmets alla rum

Lite öm i nacken idag. I mitt uppdrag att som förälder allmänbilda mina barn skulle jag igår visa barnen hur hårdrockskillar och -tjejer gör på konsert (barnafadern spelade AC/DC och inspirerade till lite kroppsrörelse hemma, och så skulle jag "headbanga" lite (inte för att jag någonsin varit på en hårdrockskonsert, men herregud man har väl TV hemma).

Allmän förtjusning uppstod, men aaaaj! Hur gör dom egentligen, det gjorde ju skitont i huvudet på direkten! Och nackmusklerna ömmar rejält idag alltså.

I helgen hittade jag en trevlig webbutik som var ny för mig åtminstone - Hemmets alla rum som drivs av två svägerskor en bit utanför Umeå. Jag tycker dom hade bra priser, fina saker och snabbt svar när jag mailade en fråga. Plus i kanten för det!
Kolla vilken fin glaskupa, en sån ska bli min - jippii! (alla bilder här nedanför har jag lånat från Hemmets alla rum).



Och en sån här zinkskål från House Doctor blev jag jätteglad när jag hittade! Jag har sett att dom har sålts begagnade på Tradera för så mycket som 150 kr (här kostar den ny 90 kr).



Om jag hade ett riktigt gammeldags skafferi (ja drömma går ju alltid!) skulle jag absolut ha fina burkar och korgar där.



Ja, varför inte några snajsiga burkar på hatthyllan också :-)



Höstlyktor på en gammal vacker bänk.



Det är ju helt perfekt för en tidsmästarinna att handla på webben. Några klick så är det klart!

7 kommentarer:

Goa sa...

Hi,hi... Detta lät ju, riktigt roligt...men det är nog lättare på TV:) Hoppas du inte behöver gå till kiropraktor:)
Fina bilder och jag gillar din kedja i hallen jättemycket!!
Tack för dina fina ord hos mig!
Må väl vecka på dig!
Kram //Goa

.:Klara:. sa...

Headbangare har vi här i familjen också... karln o dottern främst. En annan är allätare - nästan.
Ta´t lugnt med nacken nu!

Visst är det perfekt att handla på nätet... tenderar att bli dyrare dock. Iaf för mig som lättare släpper pengarna på kortet när jag handlar på webben än i en affär. ;)

Ewa sa...

Hej vännen och tack.

Det gick bra hos reumatologen. Jag har mest troligt INTE reumatism, men de ska för säkerhets skull ta ett till blodprov som de missat, samt göra röntgen av mina händer. Jag kan ev. ha måttlig artros i höger tumm- och handled.
På onsdag är det titthålsoperation av magen. Gruvar mig lite. Alltid lite läskigt att bli sövd. Ska dock bli skönt då det är över, så vet jag förhoppningsvis vad jag har vad jag har, eller inte har.

Fin sida du tipsade om. Jag såg massor jag bara vill ha. Vet du fler sidor så är jag tacksam för mer tips? Jag skulle vilja ha tag i en fönsterlampa i klart glas. Du vet de där som blivit så poppis. Såg på en blogg en som tillverkat sådana själv, men kommer inte ihåg på vilken det var nu... Nåja. Jag tror jag vet hur de gjort ändå. Ska kanske försöka mig på det. Måste bara hitta rätt material.

Nu blir det TV-soffan, stickningen och en kopp te för mig.

Ha det bra, så hoppas jag att vi hörs snart igen.

Så kul att kika in hos dig. Du har så fint!

Kram/Ewa

Tidsmästarinnan sa...

jaa! jag vill också göra en lampa i glas! Det är Skatan som jag har sett göra en, du hittar länk till henne i min länklista.
Det låter som att du blir ordentligt genomgången hos doktorerna iallafall... du ska se att det går jättebra. Stor kram!

Brunkullan sa...

Så fint!!

Jag har också varit på cafét i Haga!! Jag och Tommy delade på en bulle stor som en butterkaka:-)
Vi tog med nästan halva hem...jag kan väl tala om att vi RULLADE hem;-D

Susanne

Lilla Blanka sa...

Headbanging har jag aldrig riktigt klarat av, men så har jag aldrig vrit nån riktig hårdrockare heller iofs.. ;)
Tack för tipset om butiken och jag håller med dig om den glaskupan - jättefin!!!
Kram

Anonym sa...

Ti hi skulle vilja se dig stå där och headbanga och barnen skratta :-)
Jag gillar också Hemmets alla rum! Och en sån där fin plåtburk ifrån House doctor har jag hemma nu, full med kex o annat gott. Tack för en trevlig tur på lunchen förresten!! Jättekul med inredningsaffärer ju.... Kram!!!