3 oktober 2007

stenkul


På semestern letar dottern och jag förtjust fina stenar på stranden. Lillebror visar också ett tydligt stenintresse, men tycker det är roligare att slänga dom i vattnet.
Några regniga dagar satt vi inne på hotellet en stund och då blev dom insamlade stenarna till en mamma, en pappa och en hel massa stenbarn. Särskilt en vit sten som tydligen hette Jansson var väldigt busig. Sen blev det lite väl mycket flygande stenar ett tag och när TV-rutan hamnade i skottlinjen blev hela stenfamiljen konfiskerade ner i resväskan tills vi kom hem.

Hemma har jag stenar lite varstans. Och snäckor!

Den här lilla ljusstaken (eller vad man ska kalla den) gillar jag verkligen. Den har jag fått av min goa vän i Götet och är köpt på Village tror jag. Kan varieras hur mycket som helst.


Och så här ser det ut i badrummet, ett vykort från Fårö (såna platta vita stenar har vi några stycken i trädgården, eller, några och några, så många jag bara kunde bära i min tröja utan att det blev nakenshow av det hela!)



5 kommentarer:

Anna i den vita soffan sa...

Kul att höra att ni verkar ha haft det bra på semestern! Det klassiska att barn inte behöver så mycket leksaker utan nöjer sig med "kottar och stenar" tror jag faktiskt att det ligger en hel del sanning i. Min 3-åriga tjej kan roa sig i evigheter med tex ett antal påsförslutare! Hon lägger dem i långa rad, tätt bredvid varandra, och de pratar hela tiden med varandra: "Får jag ligga bredvid dig? Såklart! Åhhh, vad snällt tack! Och jag vill också vara med! Såklart, ligg här bredvid!" osv osv osv... Dom är för härliga! Kram

Brunkullan sa...

Älskar stenar och drar gärna hem ett gäng:-)
Har just nu ett stort fat med ljus och massor av stenar som jag plockat när vi var till Skagen för drygt 2 år sedan!

Skönt att ni verkar haft en bra semester!!

Elzie sa...

Visst är det kul att plocka sten och snäckor. Nu är det många år sen jag gjorde det men man minns ännu känslan av lycka när man hittade något riktigt fint.
Kram Elzie

Snäckornas sjö sa...

Välkommen tillbaka hem! Vill också ha semester och längtar till v. 44 då det blir höstlov!! Jag gillar också stenar och snäckor. Man kan göra så mycket fint med dem, bara fantasin som sätter gränser.

Ha det bra! Kram

linnea-maria sa...

Visst är det så, man kan inte låta bli att gå och plocka sten och snäckor när man är på semester, de bästa fynden är stenar med hål i som man kan hänga upp och göra mobiler av. /linnea-maria