29 oktober 2007

lilltösens hörna

Jag tänkte visa vilken fin säng tösen har i sitt rum. Den har vi fått GRATIS av norra Europas bästa grannar, som köpte nytt på Ikea istället (vilka tokar :-).



På ett snöre på väggen hänger små kort och fina teckningar (tills lillbrollan kommer och river ner alltihop med jämna mellanrum. Små klädnypor i trä har jag köpt på Panduro.)
Lilltösen har en (ganska livsfarlig) byrå också, råkar man dra ut lådorna för långt kan dom landa på tårna, men än så länge har det gått bra. Byrån har min pappas mormor haft, hennes namn står textat så snirkligt och fint på baksidan. Min mamma har lutat av den och sen har jag laserat den (höggravid var jag och rund som en köttbulle, hu vilket slit det var).



Gosedjuren får bo i en gammal mangelkorg. (Den kommer nog att bli befodrad till att husera årets julklappar har jag tänkt.)



I rummet finns också en gammal leksaksspis, bokhylla och ett litet bord med stolar där man kan ha affär och kaffekalas och sånt, men det visar jag nog en annan gång när jag har hunnit måla härligheten lite :-)
Såklart tösen, 4 år, vill vara med och fota i sitt rum också! Här är hennes bidrag (favvotavlan, föreställande mormors och morfars älskade hund). Hönan står framme året runt för den är en riktig faBorit den med.



Må så gott i höstrusket!
S.

19 kommentarer:

Ewa sa...

Hej vännen!
Å va mysigt ni har det... Och vilken säng!
Som du kanske läste på min sida har vi det lite jobbigt här nu, men om du har lust får du gärna höra av dig på min mejl. Jag åker nog neråt snart.

Kramar
Ewa

Goa sa...

Gumman...ja, det är klart att mammas sysselsättning smittar...*ler*
Vilken fin bild av sakerna i fönstret...hälsa henne det!
Sängen är ju, bara helt underbar...passar en prinsessa, vilken tur du har med grannar:)
Kram på dig och ha en mysvecka!
Goa

Anna i den vita soffan sa...

Vilket mysigt rum, ska bli kul att se resten! Min tjej vill också alltid fota när jag gör det och det blir en hel del intressanta inredningsbilder!

Snäckornas sjö sa...

Hejsan på dig!

Sängen var urfin!! Och Wilma-kopian såg jag också!

Kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Ser så sött ut! Jag gillar sängen med den rutiga sänkappan!! Ljuvlig! Må gott, kram!

Lilla Blanka sa...

Jättesöt säng..!
Oj den gosedjurskorgen hade min dotter kastat sig över med stor förtjusning (hon ÄLSKAR gosedjur!)
Kram

.:Klara:. sa...

Avstod de från sängen med vilja o utan att ta betalt?! Vilka tokingar! Den är underbar! Snacka om tur för din o dotterns del ;)

Ja ibland ska man ha tur OCH änglavakt...
Ha det bäst! /Klara

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Hej hopp! Vad kul att Du tittade in hos mig :) Det är så trevligt att hitta till nya bloggar och få ännu mera ögonfröjd och inspiration!

Tittar in senare när jag har mera tid och kollar in "dig" ordentligt :)

Varma Hälsningar,
Flisan

Unknown sa...

Vilket gulligt flickrum!
=)
/B - med fem garbbar
www.lyckligagatans.blogg.se

Wickans värld sa...

Kul du tittade in till mig! För då hittade jag ju dig!! Å nu ska jag titta runt hos dig för att se vem du är!! Kommer tillbaka en annan dag också!!

Stina sa...

Det ser verkligen jättefint ut. Kram

Ewa sa...

Hej S!

Har du skickat mejl åt mig?! Har inte fått något iaf... :(
Kikar in en snabbis. Kom hem från jobbet precis. Ska jobba förmiddag i morgon, så det är snart dags för sängen. Lite småtrött.
Ha det bra, så hörs vi snart.

Kram/Ewa

Ewa sa...

Jo föresten. Invigningen är den 9:e november. Och har du aldrig varit hit, kanske det är dags snart?! ;-) Logi finns!

Kramelikram
/Ewa

Monolilith sa...

Tack för de snälla orden! :)
Vilket fint rum din lilla dotter har! Såg att Ambiance är din favvis-affär! Håller med, de har helt underbara saker. =)

Ha en solig dag!

Monolilith

Handplockat sa...

så fint hon har det
oj vad jag gillar sängkappan

ha det bäst

Anonym sa...

Å så mysigt, fint med ett snöre att hänga grejer på. Mvh "M"

Goa sa...

Kram på dig och tack för din rara hälsning!
Goa

Linneagården sa...

Å, en sån fin säng med rutig sängkappa & allt, vilken flickdröm!
Klart du får länka mig.
Må så gott
*kram* madelene

Sanna sa...

*kikar in* Vad mysigt ni har det! Nu ska jag piffa till vardagsrummet! *läs städa* :-D