28 september 2008

att se allt i svartvitt hela tiden


När jag kommer hem till mina föräldrar är det väldigt kul att kika på de nya saker som min auktionsglada mamma har fyndat sen sist (det kan vara allt mellan himmel och jord)!
Den svartvita fyndade kudden, ny med prislappen kvar, tyckte jag var otroligt härlig. Jag har sett så mycket snyggt med svart mot vitt på sistone, på alla fina bloggar förstås, och även i House Doctors höstkatalog.


Fint att ha tillsammans med några vita kuddar, och ett virkat överkast. Jag var tvungen att kika lite på Day.dk, där fanns mycket fint!


Japp, danskarna vet vad de gör när det gäller inredning helt enkelt! (Om vi pratar invandringspolitik; I'm not so sure).


Jag har hört att syrenhortensia ska gå så bra att torka, men inte haft tillfälle att prova förrän nu (läs: jag har aldrig kommit en buske tillräckligt nära med mina klåfingrar).
Som bakelser är nästan blomklasarna!

Hoppas du har haft en skön hösthelg.
Här kommer en varm kram från Bästkusten!
Susanne

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Susanne!!!

Visst är det vackert med lite svart till det vita.....
Och fynda är ju inte så tokigt...

Nu var det ett tag sen jag var på loppis....

HA´det så gott!
MiaMaria

Brunkullan sa...

Svartvitt är jättefint! Både i den tuffa trendiga stilen och i den ruffa romantiska:)

Söt kudde du fyndat!
Susanne

Kamomilla sa...

Javistt är det snyggt med lite svart mot det vita. eller mörkbrunt mot vitt...

Hudterapeut sa...

Kan man torka vanlig Hortensia också ? De håller sig iallafall väääääldigt länge i vatten har jag märkt.
See you!

Skatan sa...

Jassåru, du har också en loppismamma :) Äpplet faller inte långt från trädet...

Sov gott!

/A.

Anonym sa...

Aha- kuddarna! En möjlig julklapp?
Ni verkar ha haft det gött på framsidan!
Kram/ Skarre

Ann-Catrin sa...

hej susanne!

helt missat att du är på "Bästkusten".. härligt det låter.. salta vindar och närhet till hav!!

Underbara bider.. gllar oxpå skarpt det vit/svarta!!


Så söt vovven är... bedårande!!


KRAM
Ann-catrin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Äpplet faller inte så långt från osv... Man blir nog mer påverkad av sina föräldrar, än vad man tror, och vill... framför allt när man var yngre... Jag ska INTE bli som du... och hur är det nu? Ja,ja...
Kram
Marie

Lilla huset på prärien sa...

Håller med dig - danskarna kan verkligen när det gäller inredning. Det är bara att buga och bocka! Vilka fina kuddfodral hon hade tillskansat sig din mamma :)

Ha en skön dag!

Kram Jenny

Mjuka sa...

Har mycket svart hemma!! Så snyggt
kram M