24 september 2008

häng med till butiken Sirlig

Hej govänner,
I Gamla Stan här i Stockholm ligger den mysiga inredningsbutiken Sirlig. Häng med in och kika vad som finns där just nu!


En äppeltavla passar fint nu i september. (Sorten är Cox Pomona, men det hade jag inte vetat om jag inte läst det på tavlan :-)


Ett mörkt vitrinskåp, med den snygga House Doctor-spegel över (jag har en likadan som jag är så glad i!).


En liten hörna med ljuslykta, spegel, madonna och murgröna. Mysigt. (Skåpet som skymtar i spegeln var inte heller så dumt.)


Snyggt golv och en snygg bur. Vitt och mörkt i kombination på möbler är fint till.


Fattigmanssilver och dahlior, två av mina favoriter.


Härliga pasteller på bordet! Maria och Rickard, som äger butiken, säljer smycken från Baglady också.


Fint med brunt och turkost tillsammans, tycker jag!
Jag köpte en liten sak i butiken också, den får jag visa nästa gång...

Förresten! Om det är någon mer än jag som missat inredningsreportaget i Aftonbladet hemma hos Maria (med underbara bloggen Hem och Lycka) och hennes Martin, så kan man kika på det här! Jädrans vad fint de har hemma!

En varm kram till dig som läser det här!

Susanne

20 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Men gud vad gullig du är, blir ju alldeles rörd! Tusen tack!

Underbara saker den där butiken har, ska bli skoj att se vad du köpte. kram!

Veronica sa...

Sirlig, det ska jag komma ihåg...! Nu är jag nyfiken på vad du köpte, det fanns ju mycket fint där!

Kram Veronica

Annas skattkammare sa...

Åhh jag var där och suktade för några veckor sen, och ångrar att jag inte köpte nåt.. nu vill jag tillbaka! =) Ska bli skoj att se vad du köpte.. Kram /Anna

Lilla huset på prärien sa...

Åh! Det blir bara mer och mer uppenbart att jag MÅSTE åka till Stockholm snart! Där finns det verkligen hur mycket butiker som helst. Jättehärliga bilder!

Kram Jenny

Änglahem sa...

Där ser det ut som man kan komma ut mycket fattigare än vad man gick in....mycket fint!

Vad bra att du sa det om Aftonbladets bilaga, jag har läst reportaget, men hittade inte någon bloggadress....är det min syn det är fel på? Men nu vet jag vart jag ska gå.

Kramar, Ulrika

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Tack för tipset, butiken ser verkligen fin ut. Jag var ju inne hos Mia igår och inte såg jag nåt om hennes reportage inte! Nu måste jag genast kika.

Kramar
Karin

Hudterapeut sa...

Verkligen fin butik!
Synd att man inte bor i Stockholm då.
See you!

Ann-Charlotte sa...

Men va fint du har det!!!
Kramisar
Ann-Charlotte

Från A till O med Jenny sa...

Vilka mysiga bilder där måste man ju definitivt titta in när man är i Sthlm
Ha det gott
kram

Ann-Catrin sa...

Susanne!
Tänk jag som bor här i Stockholm har bara lyckats besöka den butiken 3 ggr... varja gåbg när jag är i trltrena så har den antiongen lunchstängt, stängt för inventering eller för semester.. kul jag får se dina bilder.. för mycket gulligt har dom!!

vad söt äppeltavlan var.. åppelproffs...kanske du ska titulera dig nu då!! hihi

kraaam A-C

perfekt med en fika efter jobb... bara att betsämma dag..

Katta sa...

Sirlig var det länge sen jag var till, en underbar butik.Vill ha den lampan på första bilden.var och köpte svart färg i går för att måla ett skåp så där får kanske ta itu med det idag när jag är hemma med sjuk son.Jodå min granne hittade lampan i vårt grovsoprum för ett par år sen och gav den till sin mamma som haft den och sen slängde hon den i sitt grovsoprum och min granne var där och kollade och hittade den igen, men nu har jag fått den. Ska försöka fixa den annars får hon kanske fiska upp den en tredje gång :) tack för tipset, det ska jag kolla upp kan ju passa på och gå på Sirligt då med, och Turquoise måste jag ju bara titta in till snart då. Ha en bra dag, kram Katta

Designe sa...

Oj, va mycket jag har missat här!...allt från päron till rönnbär till semlor..mums!

Såå fina saker hos Sirlig! Tänk att man aldrig lessnar på shopping, det finns så mycket vill ha! :)
Ha en bra dag! kram :)

Anonym sa...

Hello!

Tack för kommentarerna till mina bilder!

Vad kul att jag lyckades förmedla lite London feeling.

Gå in på picnik.com så kan du fixa med bilderna, det är inte svårt tar lite tid i början bara innan man kommer på hur man ska göra.

Sirlig är väl en tokhärlig butik!!!!

Om du har tid när du ska gå i utiker nästa gång så säg gärna till så kan vi gå tillsammans och titta och sedan en fika

Kram Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig butik! Måste nog kika in där när det blir ett besök i huvudstaden... gäller bara att komma ihåg alla fina ställen man ska gå till nä man kommer. De ligger ju inte heller precis vägg i vägg...
Kram
Marie

My Lovely Things sa...

Åh vilken trevlig butik..

så mycket otroligt fina saker..
håller med att mörkt trä mot vitt är så snyggt..
ha det så bra..
kram anna

Kamomilla sa...

Nu längtar man ju till stockholm...
Ska genast kika på reportaget, tack för länken!

Liza i pepparkakshuset sa...

Vilka fina saker du visar. Jag brukar åka på en shoppingresa till Stockholm på hösten - nu står även den butiken på min lista.

Kram Liza

Brunkullan sa...

Så otroligt mycket vackra saker som går att köpa!

Tänk om jag ändå var tillverkad av pengar, och att jag ägde Joakim Von Ankas pengabinge:)
Men kika, och inspireras kan man alltid!! Pengar till GULDKORNEN tycks man alltid hitta:-D

Susanne

Skatan sa...

Godkväll!

Meeen, varför hittar aldrig jag till de där läckra butikerna när jag är på storstadsvisit? Jag kanske måste köpa mig en (sssscccch!) karta...

/En som hittar lite, men bara lite i storstan

Lea sa...

Hej!
Det verkar vara en underbar butik. Det är från och med nu ett givet besöksmål nästa gång man kommer till huvudstaden.
Du har verkligen en otroligt inspirerande blogg.
Ha det gott!
/Lea