27 september 2008

lyckeby...


... där låter det mysigt att bo! Trevligare än till exempel Pungpinan utanför Stockholm i allafall :-) (fast det är jättefint, det är bara namnet som låter lite... ja, ni hajar.)
"Lyckeby 12 lit." står det på min zinkhink, alldeles ny i zinksamlingen (tack mamma)! Jag ska bara hitta nåt fint att sätta i den...


Så här gott har hunden Lina och min femåring det när lillebror vildbasare sover middag en stund...




En härlig septemberdag i vackra Halland!
Vi ses snart igen!
Kram
Susanne

17 kommentarer:

Kajsa sa...

Ha ha ha! Jag har en god vän som bor i Pungpinan. Och nej, det låter inte direkt vackert... Fast Fittja är nog värst, tycker jag.

Lyckeby, däremot, är ju rent poetiskt!

Hem och Lycka sa...

Ja, det finns många fåniga ortsnamn måste jag ju säga.. Men Lyckeby låter fint och det står det på min hink också, har min som paraplyställ - se här: http://hemochlycka.blogspot.com/2008/07/utmrkelse-och-utmaning.html

Härliga bilder, vovven är ju så sööt! kram

Karin Lindström sa...

Hej!

Ja här sitter jag och småfnissar mitt i natten. I Eskilstuna kan man bo i Snopptorp! Det har jag alltid tyckt varit värst. Nu fick jag ju se några till tokiga namn.

Ha en riktigt härlig helg på landet!
Många kramar
Karin

Karin Lindström sa...

Hej!

Ja här sitter jag och småfnissar mitt i natten. I Eskilstuna kan man bo i Snopptorp! Det har jag alltid tyckt varit värst. Nu fick jag ju se några till tokiga namn.

Ha en riktigt härlig helg på landet!
Många kramar
Karin

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

*fniss* Jag höll på dö av fniss när jag, som nyinflyttad 18-åring i storstaden, åkte buss förbi "Pungpinan" första gången....

Vovven väcker ett "ha-begär"! Och barndomsminnen... :)

Hösten är så vacker med sina härliga färger!

Ha en skön söndag :)

Kramar
Fliset.

Lilla huset på prärien sa...

Jättefina bilder tycker jag!! VET du... jag är faktiskt född i Lyckeby (det finns säkert flera dock) och bodde där mina första tre år :)

Kram Jenny

Mamma C sa...

Ja nog finns det många konstiga ortsnamn alltid. Jättefina bilder du tagit.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Mums vilka mysiga bilder du bjuder på. Blev riktigt sugen på ett äpple nu. Ser riktigt skönt ut för vovfsingen skulle vilja göra henne sällskap.
Kram ewa

Kamomilla sa...

Pungpinan... oj nej *skrattar*

Anonym sa...

Vilka fina bilder du visar.

Vilken gullig voffsing! Jag har en welsh i precis samma färger som din

Kram kram
Lena

Hellen sa...

Jag håller med om att Lyckeby låter som ett trevligt ställe. Bara namnet ger ju positiv energi. :)
Så söt hund....

Ha det gott!
Kram Helen

Hellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hellen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Glitter och Marsipan sa...

Ja,det finns många knasiga namn som man är glad att man inte bor på.
Det ser ut som ni har härliga dagar där i Halland.Verkar vara underbart väder på dom flesta platser i helgen.
Må så gott i veckan.
kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Underbara bilder på naturens frukter och blomster!!

Så vovvsing!

Visst bjuder Halland på soligt och fint! men hä har varit ganska kall blåst ändå tycker jag...

Ha det gott, kramar!

Designe sa...

Ja, Lyckeby låter verkligen trevligt!..jag gillar de hinkarna..har flera med blommor i ute! Så fin äppelbild oxå!..och vilken söt vovve! Kram :)

NinaH sa...

Så mysigt ni har det i Halland! Du, dottern... och vovven ser ju också ut att njuta!
Lyckeby... låter som ett sagonamn! Vackert kärl som säkert blir än vackrare med något fint du väljer att fylla det med!